Bc. Magdaléna Režňáková

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku srovnávací reklamy, její aktuální právní úpravu a její praktické příklady z České republiky a zahraničí. Základní poznatky o srovnávací reklamě jsou od nového roku 2014 nově obsaženy v občanském zákoníku ustanovení § 2980, předtím byla úprava srovnávací reklamy obsažena v ustanovení § 50a obchodního zákoníku. Nedovolená srovnávací reklama je jedna z deseti …more
Abstract:
This thesis is focused on the issue of comparative advertising, it is current legislation and it is practical examples from the Czech Republic and abroad. Basic knowledges of comparative advertising are from 2014 newly covered by the provisions of the Civil Code § 2980, before that was the adjustment of comparative advertising contained in § 50a of the Commercial Code. Unlawful comparative advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní