Alicja Janek

Master's thesis

Analysis of Red Bull's Strategy and its Association with Extreme Sports

Analýza strategie Red Bullu a její asociace s extrémními sporty
Abstract:
Sportovní marketing je rozdělen do tří katerorií: marketing sportovního odvětví, marketingové produkty a služby zaměřené na sport a propagace sportu pro věřejnost. Tato diplomová práce je převážně zaměřena na marketing sportovních odvětví a zárověň představuje analýzu unikátní a inovativní společnosti. V dynamicky se rozvíjejícím odvětví energetických nápojů zaujímá Red Bull GmbH vedoucí pozici na …more
Abstract:
Sports marketing is divided into three sectors: marketing of a sport, marketing products and services through sports and promotion of a sport to the public. This thesis is mostly referring to marketing through sport, and its analysis of a very unique and innovative organization. Red Bull GmbH is a leader within the dynamic area of energy drinks, a fast-growing area of the beverage sector. The objectives …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 11. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Gina Cook
  • Reader: Aleš Lisa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/35910

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities