Bc. Irena Řeháčková
Master's thesis
Komunikace mezi učitelem a žáky
The communication between and pupils
Abstract:
Anotace Diplomová práce se zabývá komunikací mezi učitelem a žáky při výuce. Práce je rozdělena do dvou částí. V první teoretické části jsou definovány základní pojmy komunikace a charakterizována verbální a neverbální komunikace. Objasněn je i pojem pedagogické komunikace a část práce se věnuje komunikaci handicapovaných lidí. V praktické části jsou uvedeny cíle a stanovené výzkumné otázky, metodologie …moreAbstract:
ANNOTATION This thesis is focusing on the interaction between teachers and pupils in the classroom. The work is divided into two parts. In the first part defines the basic concepts of communication and characterized by verbal and non-verbal communication. Also the concept of educational communication and part of the thesis deals with the communication of disabled people is clarified. In the practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h1ibt/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 5. 2014
- Supervisor: RNDr. Barbora Javorová
- Reader: Mgr. Petr Novák, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Teacher Training of Specialized Subjects for Secondary Schools – Specialisation Commerce and Services
Theses on a related topic
-
Projecting Identity in Non-verbal Aboriginal Communication
Petra Tövišová -
The importance of non-verbal communication in business
Nina MUJEZINOVIC -
Pedagogická komunikace v individuální výuce anglického jazyka – akční výzkum
Pavel Prokš -
Verbální komunikace mezi učitelem a žáky na II. stupni ZŠ
Darina Prokopová -
Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace (výzkum se zaměřením na oblast komunikace ve školním prostředí)
Lucie TIKALOVÁ -
Nenásilná komunikace v pojetí volnočasových pedagogů
Karolína Valoušková -
Výuková komunikace ve vyučovacích hodinách programu UčíTelka pohledem Flandersovy metody interakční analýzy
Viktor Šťastný -
Mezigenerační komunikace začínajících učitelů s rodiči žáků
Daniela Rožňáková