Bc. Michal Kamenský

Bachelor's thesis

Srovnávací reklama v českém právním řádu a její aktuální projevy

Comparative Advertising in the Czech Rule of Law and it is Current Expressions
Abstract:
Práce se zabývá problematikou srovnávací reklamy v českém právním řádu a upozorňuje na odchylky vůči právu evropskému. Úvodní kapitoly se věnují obecným základům srovnávací reklamy, zejména hospodářské soutěži a reklamě obecně. Dále se již práce zaměřuje na analýzu právní regulace srovnávací reklamy, když se nejdřív zabývá definicí srovnávací reklamy dle § 50a odst. 1 obchodního zákoníku a následně …more
Abstract:
This thesis deals with comparative advertising in the Czech law and it draws attention to the differences between the Czech and the European Community law. The initial chapters deal with the general basis of comparative advertising, especially with advertising in its broad sense and the theme of economic competition. In its next part it concentrates on the analysis of law regulations in comparative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Bachelor programme / field:
Legal Specializations / Law and Business