Bc. Klára Hrabčáková

Master's thesis

Nákupní rozhodování a emocionalita spotřebitele

Buying process and consumer’s emotionality
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na nákupní rozhodování a emocionalitu spotřebitele a další psychické procesy spotřebitele. Teoretická část diplomové práce se soustředí na emoce, kde je zjišťováno, jak působí emoce na nákupní a rozhodovací proces spotřebitele. Součástí je také emocionalita spotřebitele. Dále zde jsou popsány typologie osobnosti včetně té nejhlavnější Eysenckovy typologie, dále instore marketing …more
Abstract:
The thesis is focused on purchasing decisions and consumer emotionality and other mental processes of the consumer. The theoretical part of the thesis focuses on emotions and explores how emotions affect the purchasing and decision-making processes of the consumer. Consumer emotionality is also included in this part. Further, the following issues are described: personality typologies including the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Miroslav Dittrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní