Bc. Alena Vybíhalová

Master's thesis

Frazémy, parémie a okřídlené výrazy jako jazykový prostředek polské reklamy

Phraseology, idioms, proverbs and winged words as a language mean of the Polish advertisement
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce představuje jazyk polské reklamy zaměřený na využívání ustálených slovních spojení, tedy frazémů, parémií a okřídlených výrazů a zároveň způsob, jakým samotná reklama jazykové vyjadřování obohacuje. Analýzou vyexcerpovaných sloganů jsou zjišťovány nejčastější způsoby využití těchto ustálených spojení a dotazníkem pak, jaký z těchto způsobů je pro adresáty natolik zajímavý …more
Abstract:
This master´s thesis presents the linguistic area of the Polish advertisemet focused on the use of phraseology, proverbs and winged words. Also, this thesis indicates the way how advertisement enriches the language expression. By the analysing of the Polish slogans I ascertain which are the most common ways of using this phraseology. And whith the questionnaire responses I am trying to discover which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Roman Madecki, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta