Bc. Petr Přikryl

Master's thesis

Role marketingového výzkumu při analýze zákazníka

Role of Marketing Research during Customer’s Analysis
Abstract:
V závěrečné práci se zabývám rolí marketingového výzkumu při analýze zákazníka. Marketingový výzkum je jeden z nejdůležitějších nástrojů pro správné umístění produktu na trh, zvlášť pak s ohledem na potřeby a požadavky zákazníka. V úvodní teoreticko-metodické části se snažím objasnit, co marketingový výzkum představuje, včetně historie a marketingového informačního systému. V práci se rovněž zabývám …more
Abstract:
In my closing work I am concerned with the role of marketing research during customer´s analyzing. Marketing research is one of the most important tools for a good product placement on market especially with respect to customer´s needs and requirements. In introductory theoretical methodical part I try to clarify what marketing research means, including history and marketing information system. In …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication