Mgr. Michala Latíková

Diplomová práce

Teaching Speaking to Visually Impaired Students

Teaching Speaking to Visually Impaired Students
Anotace:
Anotace V diplomové práci se zabývám problematikou výuky konverzace v anglickém jazyce zrakově postižených žáků. V teoretické části vymezuji význam pojmu 'konverzace' a rozděluji komunikativní aktivity na skupiny, které považuji za důležité pro zrakově postižené. Dále popisuji různá elektronická zařízení, která umožňují zrakově postiženým osvojit si znalost cizího jazyka lépe a snadněji. Kromě všeobecných …více
Abstract:
Annotation In my thesis I deal with various issues related to teaching speaking to visually impaired learners of English as a foreign language. In the theoretical part I provide some definitions concerning speaking skills and divide speaking activities into categories which I consider most important for visually impaired students. I describe various electronic devices which visually impaired students …více
 

Keywords

Visually impaired learners Speaking Speaking activities Accuracy-based speaking activities Fluency-based speaking activities Memorizing phrases and sentences Drills Information gap activities Conversation and discussion activities Interviews Storytelling Role plays and simulations Plays How visually impaired students learn English Computer technology Computers and notebooks with speech Computers with Braille display Braillewriters Dictaphones Scanners Magnification software and cameras A teacher's relationship with a visually impaired learner General attitudes Websites Printed materials Dictionaries Bilingual dictionaries Monolingual dictionaries Stimuli Visual stimulation Auditory stimulation Kinesthetic stimulation Stimulation of taste and smell Tactile stimulation Braille cards Written descriptions and tactile diagrams Real objects Zrakově postižení žáci Konverzace Komunikativní aktivity Komunikativní aktivity s důrazem na přesnost a správnost projevu Komunikativní aktivity s důrazem na plynulost projevu Memorování frází a vět Drily Aktivity s informační mezerou Rozhovory Interview Vyprávění příběhu Hraní rolí a imitace Divadelní hry Jak se zrakově postižení učí anglicky Počítačová technologie Počítače a notebooky s hlasovým výstupem Počítače s braillským řádkem Braillské psací stroje Diktafony Skenery Zvětšovací lupy s programovým vybavením Vztah učitele a zrakově postiženého žáka Obecné postoje Webové stránky Tištěné materiály Slovníky Slovníky dvojjazyčné Slovníky jednojazyčné Podněty Stimulace zraku Stimulace sluchu Stimulace chuti a čichu Kinestetická stimulace Stimulace hmatu Braillské kartičky Popisy a hmatová schémata Skutečné předměty
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2008

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
  • Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta