Bc. Hana Ostková

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Práce se zabývá srovnávací reklamou a její přípustností. Nejprve popisuje reklamu jako takovou, její stručnou historii a právní úpravu. Dále se práce věnuje hospodářské soutěži a v jejím rámci pak nekalé soutěži a jejím formám. Dále jsou podrobně analyzovány jednotlivé podmínky přípustnosti srovnávací reklamy, která je jednou z forem nekalé soutěže. Následuje kapitola o regulaci srovnávací reklamy …more
Abstract:
This work deals with comparative advertising and its admissibility. First it describes advertising as such, its history and legislation. Furthermore the work deals with competition and then in the context with unfair competition and its forms. Further the individual conditions of comparative advertising admissibility are analyzed, which is a form of unfair competition. The following chapter is about …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Taťana Sommerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication