Věra Legatová

Bachelor's thesis

Jazyková hra v reklamní komunikaci

Language game in advertising communication
Abstract:
Dnešní doba je přehlcená reklamou, proto je potřeba se odlišit od konkurence. Jednou z možností je učinit tak za pomocí textu, a to konkrétně uplatnění jazykové hry, která spočívá v porušování jazykové normy, čímž na sebe poutá pozornost. Adresáty nutí o sloganech přemýšlet, a tak si lépe zapamatují reklamu a poselství. Existuje několik skupin jazykových her, které se dělí na další druhy. Stejně tak …more
Abstract:
These days are oversaturated with advertising, so it is necessary to differentiate yourself from the competition. One of the possibilities is to do so with the help of text, namely the application of a language game, which consists in violating the language standards, thus attracting attention. It forces recipients to think about the slogans, so they remember the advertising and the message better …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
  • Reader: JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní