Bc. Lucie Tůmová

Bachelor's thesis

Vliv rodinného prostředí na nákupní rozhodování

The influence of the family environment on purchasing decisions
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjištění vlivu rodinných příslušníků na nákup statků dlouhodobé i krátkodobé spotřeby. Teoretická část se věnuje definici rodiny, její funkci a vývojem současné české rodiny. Dále se tato část věnuje marketingovému pojetí nakupování, do kterého se zahrnují faktory, které ovlivňují české rodiny při nákupu. Praktická část pracuje s dotazníkem a jeho vyhodnocením. Výsledkem práce …more
Abstract:
The aim of the thesis is to determine the influence of family members on the purchase of durable and non-durable goods. The theoretical part deals with the definition of the family, its functions and the development of the contemporary Czech family. Furthermore, this part deals with the marketing concept of shopping, which includes factors that affect Czech families when shopping. The practical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2020
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní