Michal KAŇÁK

Master's thesis

Vzdělávání učitelů v Evropě na základě výzkumnického přístupu

Teachers education in Europe based on research-based approach
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou počáteční přípravy učitelů vyššího sekundárního vzdělávání s primárním zaměřením na přípravu učitelů v modelu založeném na výzkumu (research-based teacher education). Zahrnuje tři části - teoretická východiska, aplikační a výzkumná část. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak se přístup založený na výzkumu konkrétně realizuje v kurikulu přípravy učitelů v zemích …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of initial teacher preparation in upper secondary education with a primary focus on teacher preparation in the research-based teacher education model. It includes three parts - theoretical background, application and research part. The main aim of the study was to find out how the research-based approach is concretely implemented in teacher education curricula in countries …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAŇÁK, Michal. Vzdělávání učitelů v Evropě na základě výzkumnického přístupu. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta