Barbora PLCHOTOVÁ

Bachelor's thesis

Šikana a kyberšikana - aktuální sociálně patologické jevy ve školním prostředí

Bullying and Cyberbullying - current socio-pathologicalphenomena in the school environment
Abstract:
Hlavním cílem mé bakalářské práce, nesoucí název Šikana a kyberšikana - aktuální sociálně patologické jevy ve školním prostředí, bylo zjistit zastoupení protagonistů šikany a kyberšikany ve školním prostředí, zjistit důvody šikanování a popsat následky tohoto sociálně patologického jevu. V teoretické části se nejprve zaměřím na problematiku agrese a agresivity, její formy a typy, neopomenu zmínit také …more
Abstract:
The main aim of my thesis bearing the name Bullying and Cyberbullying ? current socio-pathological phenomena in the school environment was to determine the representation of the protagonists of bullying and cyberbullying at schools, identify the reasons for bullying and describe the consequences of this social pathology phenomenon. In the theoretical part I was focusing on the issue of aggression and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2014
Accessible from:: 13. 6. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PLCHOTOVÁ, Barbora. Šikana a kyberšikana - aktuální sociálně patologické jevy ve školním prostředí. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.6.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 6. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Social Policy and Social Work / Counselling in Social Work