Lukáš Balík

Bachelor's thesis

Extenze značky jako součást marketingové strategie projektu Tapi Tea

Brand extension as a marketing strategy of the project Tapi Tea
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je objasnit problematiku extenze značky a navrhnout strategii pro konkrétní značku -- Tapi Tea, která chce využít extenzi jako jednu z konkurenčních výhod a možnost pro nové zacílení. V teoretické části se práce věnuje základním pojmům strategického řízení, brandingu a extenze značky. V praktické části je navržena strategie, která vychází z analýzy výzkumu provedeném na …more
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to clarify the issue of brand extension and propose a strategy for particular brand -- Tapi Tea. This brand is keen to use the extension as one of the competetive advantage and possibility how to attract a wider audience. The theoretical part of this thesis deals with basic concepts of strategic management, branding and brand extension. The practical part consists …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 1. 2015
  • Supervisor: David Říha
  • Reader: Aleš Roll

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43989

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management