Bc. Jakub Douda

Bachelor's thesis

Jazyková hra v reklamní komunikaci

Language play in advertising communication
Abstract:
Reklama není o bezhlavé propagaci výrobku. Její nedílnou součástí je, jak sdělení komunikantovi předáme. A to jak ve vizuální, tak jazykové rovině. A právě jazykovou rovinou se tato bakalářská práce zabývá. Cílem práce je zjistit, jaká jazyková hra je v očích zákazníků nejoblíbenější. V teoretické části je za pomoci odborných publikací vysvětlena historie reklamy včetně mnoha různých forem jazykové …more
Abstract:
Advertising is not about careless product promotion. An integral part of advertising is how we pass on the message to the recipient. Both visually and linguistically. This bachelor's thesis focuses on the linguistical part. The aim of this work is to find out which language game is the most popular in the eyes of customers. The theoretical part explains the history of advertising, including many different …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
  • Reader: JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication