Bc. Pavlína Zouharová

Bachelor's thesis

Reklama - její typy a jazykové prostředky

Advertising – its types and language resources
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky reklamy. Je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Součástí teoretické části je definice reklamy, její styl a typy. V praktické části se předložená práce zabývá jazykovou analýzou reklamních sloganů, a to ze dvou hledisek: syntaktického a morfologického. Poslední část je věnována zvláštnostem, které se v námi vybraném vzorku reklam/reklamních …more
Abstract:
This Bachelor thesis deals with the language means of advertising. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part includes the definition of advertising, its style and types. The practical part of this thesis also deals with the linguistic analysis of advertising slogans from two perspectives: syntactic and morphological. The last part is devoted to the peculiarities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2017
  • Supervisor: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature