Reklama - její typy a jazykové prostředky – Bc. Pavlína Zouharová
Bc. Pavlína Zouharová
Bachelor's thesis
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Advertising – its types and language resources
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky reklamy. Je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Součástí teoretické části je definice reklamy, její styl a typy. V praktické části se předložená práce zabývá jazykovou analýzou reklamních sloganů, a to ze dvou hledisek: syntaktického a morfologického. Poslední část je věnována zvláštnostem, které se v námi vybraném vzorku reklam/reklamních …moreAbstract:
This Bachelor thesis deals with the language means of advertising. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part includes the definition of advertising, its style and types. The practical part of this thesis also deals with the linguistic analysis of advertising slogans from two perspectives: syntactic and morphological. The last part is devoted to the peculiarities …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n03hk/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2017
- Supervisor: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Comparative Sentiment Analysis of Media Bias
Jana Rojková -
The Language of Social Media
Klára Schweinerová -
Interpersonal Approach In Opinion Texts In British and Czech Media Discourse
Barbora HRABALOVÁ -
Representation of climate change in the media
Eva BARTULCOVÁ -
Prostředky jazykové manipulace a propagandy v ruských médiích (jazykově kritické a lingvodidaktické hledisko)
Hana Beranová -
Linguistic means in the presentation of immigrants in the English-speaking media
Marek MATULA -
Interrogative Structures in Social Media Discourse
Anna Koukalová -
Funkce médií (tradičních/nových) ve firemním PR
Andriana Lazarieva