Šimon Šeďa

Bachelor's thesis

Vliv informace o obtížnosti položky na její psychometrické vlastnosti

Effect of item difficulty information on item's psychometric properties
Abstract:
Cílem této studie bylo otestovat vztah vnímané obtížnosti a výkonu na kognitivních testech a to, jakou roli v něm hraje úzkost. Výzkumný soubor činil 95 žáků 4.-6. ročníku základní školy. Předpoklad byl, že vnímaná obtížnost ovlivňuje úzkost, která pak vede k horším výkonům. Nebyl nalezen rozdíl v úzkosti ani ve výkonu způsobený přítomností informace o obtížnosti. Vztah úzkosti a výkonu byl nalezen …more
Abstract:
The aim of this study was to test the relationship between perceived difficulty and performance on cognitive tests and what role anxiety plays in it. The research population consisted of 95 students in grades 4-6 of elementary school. The hypothesis was that perceived difficulty influences anxiety, which then leads to poorer performance. No difference in anxiety or performance was found due to the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Petr Palíšek
  • Reader: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií