Mohamed Atwy

Diplomová práce

Impact of Pharmaceutical Companies' Promotional Efforts on the Drug Choices Made by Doctors in the Egyptian Market

Impact of Pharmaceutical Companies' Promotional Efforts on the Drug Choices Made by Doctors in the Egyptian Market
Abstract:
ABSTRACT The pharmaceutical business is founded on the interaction between doctors, medical representatives, and patients. This study seeks to investigate the true influence of pharmaceutical promotional tactics on doctors' drug choice in Egypt covering an array of promotional tools used by companies. The study utilized structured questionnaires, collecting data from doctors, medical representatives …více
Abstract:
The pharmaceutical business is founded on the interaction between doctors, medical representatives, and patients. This study seeks to investigate the true influence of pharmaceutical promotional tactics on doctors' drug choice in Egypt covering an array of promotional tools used by companies. The study utilized structured questionnaires, collecting data from doctors, medical representatives, and patients …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

Atwy, Mohamed. Impact of Pharmaceutical Companies' Promotional Efforts on the Drug Choices Made by Doctors in the Egyptian Market. Zlín, 2024. diplomová práce (Ing.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Fakulta managementu a ekonomiky

Magisterský studijní program / obor:
Business Administration and Entrepreneurship / Business Administration and Entrepreneurship