Jakub Kahánek

Diplomová práce

Fenomén feminizace učitelské profese v prostředí českého školského systému

The phenomenon of feminisation of the teaching profession in the environment of the Czech education system
Anotace:
Diplomová práce rozpracovává téma feminizace, jakožto sociální jev charakteristický pro vzdělávací oblast. Autor sleduje vznik tohoto fenoménu historicko-sociální perspektivou. Představuje vývoj podílu učitelek a učitelů na školách jednotlivých úrovní a typů v České republice, který je následovně komparován a kontextualizován. Stav feminizace v České republice je dále porovnáván se stavem ve vybraných …více
Abstract:
This diploma thesis develops the theme of feminization, as a social phenomenon typical for the educational area. Author examines the emergence of this phenomenon from historical and social perspective. He presents the development of the female teachers ratio at particular levels and types of schools in the Czech Republic, which is subsequently compared and contextualised. The state of feminization …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2012
Zveřejnit od: 26. 4. 2012

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 28. 5. 2012
  • Vedoucí: doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

Kahánek, Jakub. Fenomén feminizace učitelské profese v prostředí českého školského systému. Liberec, 2012. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Plný text práce

Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2012

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 26. 4. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Magisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Prohloubený studijní program - Specifické poruchy učení a chovoání, Učitelství pro 1. stupeň základní školy