Management and Labour Organisation in the Video Game Industry - 'the Crunch' – Merey Tilepbergen
Merey Tilepbergen
Bachelor's thesis
Management and Labour Organisation in the Video Game Industry - 'the Crunch'
Abstract:
The thesis aims to investigate the issues of human resource management and labour organisation raised by practices in the video game industry. Specifically, the thesis focuses on the practice of 'the crunch', a period of intensified work in the period immediately before the release of games, in which games designers are frequently expected to work long hours under intense pressure. This practice is …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 3. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Daniel Rosenhaft Swain, Ph.D. MA
- Oponent: Julita Skotarska, Ing., externi
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TILEPBERGEN, Merey. \textit{Management and Labour Organisation in the Video Game Industry - 'the Crunch'}. Online. Bakalárska práca. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Faculty of Economics and Management. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/nps044/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Business Administration
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.
Názov
Vložil
Vložené
Práva