Bc. Sandra Adamčíková

Master's thesis

Módní tvorba v České republice aneb jak vytvořit úspěšnou módní značku

Fashion design in the Czech Republic or how to create a successful fashion brand
Abstract:
Diplomová práce se věnuje módní tvorbě v České republice s cílem najít odpověď na otázku, jak lze dosáhnout vybudování úspěšné módní značky na českém trhu. Teoretická část je zaměřena na všeobecný úvod do módní historie, na marketing módních značek, stejně jako marketingové a strategické analýzy a nástroje, které slouží právě k tvorbě značky. Praktická část práce se pokouší formou výzkumu vybraných …more
Abstract:
The diploma thesis deals with fashion creation in the Czech Republic in order to find an answer to the question how to build a successful fashion brand on the Czech market. The theoretical part focuses on a general introduction to fashion history, marketing of fashion brands, as well as marketing and strategic analyzes and tools that are used to create a brand. Practical part of the thesis tries to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2018
  • Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Dagmar Koudelková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management