Bc. Ester Ledecká

Master's thesis

Sociologie značky - branding obchodní značky STR a její komunikační strategie

Sociology of the brand - branding of the STR brand and its communication strategy
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku brandingu profesionálního sportovce. Hlavními cílem práce je charakterizovat oblast sportovního marketingu. Konkrétně jsem se zaměřila na značku sportovce. Vysvětluji, jak tuto značku budovat během jednotlivých fází kariéry sportovce a jakých marketingových nástrojů pro tento účel využít. S podporou odborných pramenů jsem vytvořila strategický plán brandingu …more
Abstract:
This thesis is focused on the branding of a professional athlete. The main goal of the thesis is to characterize the field of sports marketing. Specifically, I got into the athlete's brand. I explain how to build this brand during the individual stages of an athlete's career and what marketing tools to use for this purpose. With the support of professional sources, I created a strategic plan for branding …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní