Zuzana Orlichová

Master's thesis

The emerging market of cosmetics for men - What are the adoption barriers?

The emerging market of cosmetics for men: An investigation of consumer behavior in Czech republic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat bariéry přijetí kosmetiky u českých mužů prostřednictvím průzkumu trhu a průzkumu chování spotřebitelů - jaký vztah mají muži ke kosmetice, proč používají některé kosmetické přípravky, zatímco jiné odmítají. Pokud jde o trh s kosmetikou pro muže, jsou zde překážky, které brání mužům v přijetí kosmetiky. Cílem této práce je odhalit, co spůsobuje tyto bariéry a popsat …more
Abstract:
The aim of this study is to describe adoption barriers emerging on the cosmetics for men market through market research and consumer behaviour exploration. The relationship men have with the cosmetics is not easy to understand, so the purpose of this study is to explore on what is based their relationship to cosmetics market - why some are ready to use cosmetics while other reject. Regarding market …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: Zuzana Chytková
  • Reader: Václav Stříteský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29886