Bc. Monika Urbanová

Bachelor's thesis

Marketing kulturních a sociálních institucí

Marketing of Cultural and Social Institutions
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat současnou marketingovou strategii kulturních institucí. V teoretické části této práce autorka provádí analýzu odborné literatury se zaměřením na art a sociální marketing. A na tuto část pak navazuje analytická část, která je již zaměřena na konkrétní příklad art marketingu, a to na příspěvkovou organizaci Zoologickou zahradu hl. m. Prahy (dále jen Zoo …more
Abstract:
This bachelor thesis aims to examine the current marketing strategy of cultural institutions. In the theoretical part of this work, the author analyzes the literature with a focus on art marketing and social marketing. And this part is followed by an analytical part, which is already focused on a specific example of art marketing, namely the contributory organization Prague Zoo. Based on the content …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: MSc Mirela Moldoveanu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní