Anna Meierová

Master's thesis

Ochrana spotřebitele v České republice a vliv klamavé reklamy

Consumer protection in the Czech Republic and the impact of misleading advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké existují možnosti právní a mimoprávní regulace reklamy a ověřit vliv klamavé reklamy na spotřebitele. Teoretická část obsahuje základní teorii marketingu, psychologie reklamy, ochrany spotřebitele v České republice a přehled nejdůležitějších předpisů veřejnoprávní, soukromoprávní a mimoprávní regulace. Praktická část shrnuje dosavadní provedené výzkumy na …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to find out the means of legislative regulation and self regulation of advertising and to verify the impact of misleading advertising on consumers. The theoretical part contains the basic theory of marketing, psychology of advertising, consumer protection in the Czech Republic and an overview of the most important regulations of civil law, public law and self regulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2020
  • Supervisor: Tomáš Votava
  • Reader: Zbyněk Švarc

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81255