Mariia Kabanova

Bachelor's thesis

Gender Aspects in Marketing Strategies

Gender Aspects in Marketing Strategies
Abstract:
Bakalářská práce „Genderové aspekty v marketingových strategiích” je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Cílem bakalářské práce je identifikovat vliv pohlaví lidí na jejich nákupní preference, provést srovnávací analýzu psychologie spotřeby u žen a mužů a analyzovat možnosti uplatnění genderových aspektů v internetových obchodech. První teoretická část se bude věnovat problematice genderového …more
Abstract:
The bachelor's thesis "Gender Aspects in Marketing Strategies" is divided into two parts - theoretical and practical. The purpose of the bachelor's dissertation is to identify the influence of the gender of people on their purchasing preferences, to conduct a comparative analysis of the psychology of consumption in women and men, and to analyze the possibility of applying gender aspects in online stores …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Jindřiška Kabele
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní