Zuzana Bilavčíková

Bachelor's thesis

Jazyk v reklamách na produkty rychlého občerstvení: lingvistická analýza

The Language of Fast-Food Advertisements: A Linguistic Analysis
Abstract:
This bachelor thesis deals with printed fast-food advertisements of big companies, namely, McDonald's, KFC, Subway, and Burger King. It consists of the theoretical part and the practical part. In the theoretical part the definition of the advertisement can be found, as well as the division of advertisements, and the usefulness of advertising, but also the criticism of it. Then it focuses on the language …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tištěnými reklamami rychlého občerstvení, jmenovitě, McDonald 's, KFC, Burger King a Subway. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je definován pojem reklama, jsou popsána i jednotlivá dělení reklam, a také je vysvětlena důležitost reklamy, ale je zde zmíněna i její kritika. Práce se poté soustředí konkrétně na jazyk reklam, protože ten …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lenka Drábková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bilavčíková, Zuzana. Jazyk v reklamách na produkty rychlého občerstvení: lingvistická analýza. Zlín, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration