Lucie HORÁKOVÁ

Bachelor's thesis

Czech-British Parallels in the Use of Humour in Contemporary Advertising

Czech-British Parallels in the Use of Humour in contemporary Advertising
Abstract:
The bachelor thesis deals with humour in contemporary advertising, especially parallels of Czech and British humour. It outlines general features of advertising and humour used in Czech and British advertising. It comprises of two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with theory concerning creating advertising texts, their functions and it mentions stereotypes in advertising …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou humoru v současné reklamě. Zaměřuje se převážně na paralely humoru českého a britského. Obsahuje stručný popis obecných vlastností reklamy a humoru použitého v britských a českých reklamách. Skládá se ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o tvoření reklamních textů, jejich funkcích a zmiňuje stereotypy užívané v reklamě. Praktická …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2010
Accessible from:: 31. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2010
  • Supervisor: Mgr. Petr Filip

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HORÁKOVÁ, Lucie. Czech-British Parallels in the Use of Humour in Contemporary Advertising. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.5.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 31. 5. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business