Vít Mrňávek

Diplomová práce

Dynamical Optimization of Budget Allocation in Paid Search Advertising

Dynamical Optimization of Budget Allocation in Paid Search Advertising
Anotace:
Nowadays, digital marketing has an unshakeable role in the modern marketing mix. Within the online marketing ecosystem, paid search advertising (Sklik, Google Ads, Bing Ads, etc.) is a marketing channel positioned very close to the actual purchase. Therefore, its efficiency is mostly measured in terms of ROI and PPC (paid-per-click). Marketing budgets are still often allocated manually, mostly with …více
Abstract:
Nowadays, digital marketing has an unshakeable role in the modern marketing mix. Within the online marketing ecosystem, paid search advertising (Sklik, Google Ads, Bing Ads, etc.) is a marketing channel positioned very close to the actual purchase. Therefore, its efficiency is mostly measured in terms of ROI and PPC (paid-per-click). Marketing budgets are still often allocated manually, mostly with …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2021

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 3. 2. 2022
  • Vedoucí: Michal Černý
  • Oponent: Ondřej Sokol

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85023

Vysoká škola ekonomická v Praze

Magisterský studijní program / obor:
Kvantitativní metody v ekonomice / Quantitative Economic Analysis