Aneta Stupáková

Bachelor's thesis

Marketingová strategie vybrané firmy: Red Bull

The marketing strategy of the Red Bull company
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Red Bull. Teoretická část zahrnuje vymezení oblasti marketingu, včetně popisu jednotlivých marketingových pojmů, jako je například marketingové plánování, marketingový mix a komunikační nástroje. V teoretické části také popisuji společnost Red Bull a její dceřinou společnost na českém trhu. Praktická část obsahuje konkurenční analýzu, SWOT …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of Red Bull. The theoretical part includes a definition of marketing, including a description of individual marketing concepts such as marketing planning, marketing mix, and communication tools. In the theoretical part, I also describe Red Bull and its subsidiary in the Czech market. The practical part includes a competitive analysis, a SWOT analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2023
  • Supervisor: Petr Procházka
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88253