Bc. Kristýna Holasová

Master's thesis

Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů

Factors influencing the purchasing decision making of Czech consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním českých spotřebitelů. Zaměřuje se především na faktory, které působí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy dané problematiky. Je zde rozebrán kupní rozhodovací proces, typologie spotřebitelů a porovnání druhů nákupů. V praktické části diplomové práce jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the buying behaviour of Czech consumers. It focuses mainly on factors that affect purchasing decisions. The theoretical part describes the basic concepts of this issue. It discusses the purchasing decision making process, the typology of consumers and the influence of different types of purchases on these decisions. The practical part of the thesis presents the results …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 7. 2020
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication