Bc. Michaela Kostrounková

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Srovnávací reklama je v tuzemských podmínkách od roku 2001 povolenou marketingovou technikou, díky harmonizaci s právní směrnicí EU 2006/114/ES o klamavé a srovnávací reklamě. Srovnávací reklama je v české právní praxi upravena v ustanovení § 2980 NObčZ. Pro vytvoření přípustné srovnávací reklamy je nutné dodržet kumulativně 6 podmínek stanovených v 2 odst. § 2980 NObčZ, v opačném případě by se jednalo …more
Abstract:
Comparative advertising is in the local context, since 2001, allowed the marketing techniques thanks to harmonization with EU law Directive 2006/114 / EC concerning misleading and comparative advertising. Comparative advertising is in the Czech legal practice regulated by § 2980 NObčZ. To create a permissible comparative advertising must comply with the conditions set out cumulatively 6 in paragraph …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: prof. JUDr. Jozef Madliak, DSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication