Michaela Bohumínská

Bachelor's thesis

Design reklamy z pohledu neuromarketingu

Design of advertising from the perspective of neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá efektivním designem reklamy z pohledu neuromarketingu. V teoretické části je popsán jeho význam a hlavní metoda, která je využita k šetření v praktické části. Dále se teoretická část věnuje psychologii v reklamě, principům designu a zákaznickému chování, díky čemuž lze pochopit vnímání a chování zákazníků, a vytvořit tak účinnou reklamu. Hlavním cílem této práce bylo zjistit …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with efficiency of advertising design from the perspective of neuromarketing. The theoretical part describes the meaning of neuromarketing and the major method which is used in the practical part. This part also deals with psychology of advertising, principles of design and consumer behaviour which are important aspects to understand perception and behaviour of consumers, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication