Nevidomý žák s PAS a se středním mentálním postižením v prostředí praktické školy – Zdeňka Hradská
Zdeňka Hradská
Bakalářská práce
Nevidomý žák s PAS a se středním mentálním postižením v prostředí praktické školy
Blind student with autism spectrum disorder and moderate intellectual disability person in a secondary practical school environment
Anotace:
Práce se zabývá anamnézou, sociálními vztahy a studijními cíli studenta praktické školy s výrazným zdravotním znevýhodněním, a to poruchou autistického spektra, praktickou slepotou a středním mentálním postižením. Zvolila jsem si tedy pro svou bakalářskou práci formu případové studie s cílem popsat cestu studenta od přijetí na praktickou školu až do ukončení studia a podpůrná opatření, která pomohla …víceAbstract:
The thesis deals with the medical history, social relations and study goals of a secondary practical school student with a significant health disadvantage, namely autism spectrum disorder, practical blindness and moderate mental disability. Therefore, I chose the form of a case study for my bachelor's thesis with the aim of describing the student's journey from admission to a secondary practical school …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/t3n4o/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2024
- Vedoucí: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání / Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Jak pandemie ovlivnila život v rodinách s dítětem s poruchou autistického spektra
Karolína Hanzlíková -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková -
Podpůrná opatření a jejich vliv na inkluzi dítěte s poruchami autistického spektra v běžné mateřské škole
Blanka Konečná -
Sekvenční variabilita lidského mitochondriálního genomu a její význam v patogenezi poruch autistického spektra
Natálie Sedláková -
Vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na 1. stupni Základní školy
Lenka Drábková -
Výchova a vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra
Martin Dytrych -
Předškolní vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Pavlína Charvátová