Grafický design ve službách dobra a zla – Ing. BcA. Jan ŠKUTA
Ing. BcA. Jan ŠKUTA
Diplomová práce
Grafický design ve službách dobra a zla
Graphic Design Serving Good and Evil
Anotace:
Diplomová práce se zabývá aspekty dobra a zla v grafickém designu a vizuální kultuře. Vysvětluje koncept dobra, zla, etiky a morálky v rámci jejího vývoje s ohledem na náboženský filosofický a historický kontext. Zabývá se i psychologií zla a způsoby jak mu čelit. Ukazuje fenomén dobra a zla na příkladech z umění a grafického designu v rámci náboženské kultury a politické propagandy. V praktické části …víceAbstract:
The thesis concerns with aspects of good and evil in graphic design and visual culture. It explains the concept of good and evil, ethics and morality during its evolution with respect to religious, philosophical and historical context. It also concerns with psychology of evil and ways how to face it. It shows the phenomenon of good and evil in many examples of art and graphic design in religion and …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 9. 2012
Zveřejnit od: 17. 9. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jiří Eliška
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠKUTA, Jan. Grafický design ve službách dobra a zla. Zlín, 2012. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.9.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 17. 9. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikacíMagisterský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Multimedia a design - Grafický design
Práce na příbuzné téma
-
Propaganda ve filmu
Klára WALTEROVÁ -
Design instruovaný surrealismem. K problému vztahu surrealismu a grafického designu
Tereza Vaidová -
Grafický design, vizuální komunikace a gramotnost
Leona Kubišová -
Možnosti vizuální exprese – grafický design Divadla na provázku
Martin Maryška -
Empowering Cancer Patients through Personalized Information: User-Centered Design of an E-Health System
Marko Řeháček -
Grafický design jako forma vizuální komunikace
Erika Mithoferová -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Kdy brát etiku vážně: Persuasivní etika jako odpověď na otázku „A k čemu?“
Michal Stránský