Grace Edward Mbwiga

Master's thesis

Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania

Dopady Etnocentrismu a Země Původu na Rozhodnutí o Koupi v Tanzanii
Abstract:
Desítky let starý vývoj studií o zemi původu vedl ke vzestupu a rozvoji konceptu spotřebitelského etnocentrismu jako jednoho z faktorů vedoucích ke zkreslení země původu. Od vývoje CETSCALE (Shimp & Sharma, 1987), nástroje, který připravil půdu pro další výzkum v této oblasti, přes jeho aplikaci v různých zemích po celém světě až po jeho modifikaci a aplikaci v různých zemích. napříč zeměkoulí. Spotřebitelský …more
Abstract:
The decades’ old evolution of country-of-origin studies have led to the rise and development of consumer ethnocentrism concept as one of the factors leading to country-of-origin bias. From the development of a CETSCALE (Shimp & Sharma, 1987), an instrument that has paved the way for more research in the area, to the application of it to various countries across the world, to the modification and application …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Andrea Escobar Rios

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92669