Bc. Daniel Havlíček

Master's thesis

Utváření hodnotových orientací a životního stylu jedinců pod vlivem marketingové komunikace

Impact of marketing communication on value orientations and the life-style
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na životní styl a hodnotové orientace jedinců. V teoretické části jsou zpracovány poznatky ohledně hodnotových orientací, jejích druhů, faktorů ovlivňujících hodnotové orientace a pojmy související s touto problematikou. Další kapitola se zabývá životním stylem jedince, především druhy jednotlivých stylů a souvisejícími pojmy s touto problematikou …more
Abstract:
This thesis deals with impact of marketing communication on lifestyle and value orientation of individuals. Its theoretical part presents and processes first the knowledge of and findings regarding value orientation, identifies value orientation types, impact factors thereof and other concepts related to this area of problems. The following chapter examines individual lifestyles, particularly the lifestyle …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 7. 2020
  • Supervisor: PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní