Michaela Tomková

Master's thesis

Efekty strategie extenze značky, případová studie - pivní průmysl

The Effects of Brand Extension Strategy, Beer Industry Case Study
Abstract:
V dnešní době, především na trhu s rychloobrátkovým spotřebním zbožím, je zapotřebí odlišit produkty od konkurence. Jednou z možných strategií je extenze značky. Hlavním cílem této práce je analyzovat efekty extenze značky s důrazem na pivní průmysl. Teoretická část práce poskytuje přehled primárního a sekundárního výzkumu, který se týká nových trendů a faktorů ovlivňujících úspěch extenze značky. …more
Abstract:
Today there seems to be an increasing number of products similar to one another, especially on the fast-moving consumer goods market. Due to this recent trend, differentiation is necessary for companies to define their brand in relation to its competitors. One of the possibilities is the implementation of the brand extension strategy. The main objective of this master thesis is to investigate and analyze …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2016
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Veronika Hořáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52349

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management