Bc. Petra Malá

Master's thesis

Jazyk reklamy

The Language of Advertisement
Abstract:
Předmětem mé diplomové práce je jazykový rozbor a interpretace vybraných televizních reklamních spotů. První část předkládá reklamu z teoretického hlediska jako specifický způsob komunikace, druhá část je zaměřena na praktickou analýzu vybraných reklamních televizních spotů z jazykového hlediska, na užití jazykových aktualizačních prostředků. V celé diplomové práci si kladu otázku, jakou roli hraje …more
Abstract:
The subject of my thesis is the language analysis and interpretation of selected television advertising spots. The first part presents an andvertisement from a theoretical point of view as a specific mode of communication, the second part focuses on the practical analysis of selected advertising spots from a linguistic point of view, and on the using of language updating means. In the whole thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014
Accessible from:: 17. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Alex Röhrich, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Malá, Petra. Jazyk reklamy. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN