Valentína Tesařová

Bachelor's thesis

Příčiny a prevence kyberšikany na 2. stupni vybrané základní školy ve Zlínském kraji

Causes and Prevention of Cyberbullying at the Upper Primary School in the Zlín Region
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na novu formu šikany, a to kyberšikany. V teoretické části je vysvětlené, co je obsahem šikany a kyberšikany. V dalších podkapitolách jsou popsány různé prostředky a způsoby kyberšikany. Kyberšikana je v této práci rozebírána se zaměřením na dítě v období pubescence z hlediska vývojové psychologie. V poslední kapitole teoretické části je práce věnována prevenci a jsou zde …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on a new form of bullying cyberbullying. In the theoretical part, the content of bullying and cyberbullying is explained. Methods and forms of cyberbullying are described in further sections. Cyberbullying is in this thesis focused on the child during adolescence in terms of developmental psychology. The last chapter of the theoretical part of this work is devoted to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2015
Accessible from:: 29. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Polepilová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Tesařová, Valentína. Příčiny a prevence kyberšikany na 2. stupni vybrané základní školy ve Zlínském kraji . Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy