Ing. Zuzana Králová

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of Advertising
Abstract:
Reklama je považována teoretiky za novodobý fenomén. Stala se součástí našeho života natolik, že bylo nutné v konkrétních případech legislativně upravit vztah mezi výrobci, tvůrci reklam a spotřebiteli. Přijatá legislativní opatření se také týkala reklamy propagující některé výrobky a služby, které jsou svým rozsahem a možným ohrožením zdraví lidského života potenciálním nebezpečím. Z tohoto důvodu …more
Abstract:
Advertising is by theorist considered as a modern phenomenon. It has become a part of our lives that much, that it was necessary, in specific cases, to regulate the relationship between producers, advertising creators and consumers by legislation. The adopted legislative provision is also related to advertising of certain products and services that are potential danger to a human life by their dimension …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní