Historie a význam formátu tria saxofon, kontrabas, bicí v rámci jazzové hudby – Jan Kyncl
Jan Kyncl
Bakalářská práce
Historie a význam formátu tria saxofon, kontrabas, bicí v rámci jazzové hudby
The History and Significance of the Trio Format of Saxophone, Double Bass, and Drums in the Context of Jazz Music
Anotace:
Tato práce si klade za cíl popsat historii a význam jednoho ze vzácnějších, avšak v poslední době stále oblíbenějších obsazení, která se v jazzové hudbě vyskytují, tedy tria ve složení saxofon, kontrabas a bicí. Bude v ní proveden stručný výklad vývoje tohoto formátu, jakož i vyjmenování jeho nejvýznamnějších zástupců doprovázené popisem jejich tvorby na půdorysu zkoumaného formátu. Práce se zároveň …víceAbstract:
The main goal of this thesis is to describe the history and significance of one of less usual formats that has appeared within a tradition of jazz music - the format of saxophone, double bass and drums. In addition to the historic overview of this format, his main protagonists will be listed as well as their body of work. The other goal of this thesis is to establish the influence of this format on …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
jazzKlíčová slova
hudební formyKlíčová slova
hudební stylizaceKlíčová slova
jazzová stylizaceKlíčová slova
jazzové soubory
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 6. 2015
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9045
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2016
- Vedoucí: František KOP
- Oponent: David DORŮŽKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 7. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Saxofon - jazz
Práce na příbuzné téma
-
Stylizace a harmonie hry jazzových klavíristů
Šimon CHVOJKA -
Jazzová kvarteta bez harmonického nástroje
Petr Kalfus -
Dua v jazzové hudbě. Historie, vývoj.
Rastislav Uhrík -
Jazzová kvarteta bez harmonického nástroje
Petr Kalfus -
Historie hudby a její formy jako zdroj pro současnou muzikoterapii
Rosalie Vymětalová -
Hudba v literatuře: intermediální motivy v dílech Larse Saabye Christensena a Tore Renberga
Dagmar Maroušková -
Hudba George Gershwina ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Hana ŘEŘICHOVÁ -
Duchovní hudba českého baroka a Lamentationes Jeremiae Prophetae Jana Dismase Zelenky z hlediska hudební interpretace
Marie MIKULKOVÁ