Bc. Jiří Horák

Master's thesis

Informační gramotnost v celoživotním vzdělávání dětí ve věku 10 až 12 let: návrh konceptu metodiky

Information Literacy in Lifelong Learning of Children Aged from Ten to Twelve Years Old: Methodology Concept Suggestion
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání dětí od deseti do dvanácti let v oblasti informační gramotnosti a navrhuje koncept metodiky pro jejich vzdělavatele v rámci celoživotního vzdělávání. Nejprve je uvedena základní terminologie, dále je uvedeno hledisko informační gramotnosti v českém a zahraničním prostředí. Následně jsou uvedeny tři části, které jsou důležité pro tvorbu konceptu vzdělávacího …more
Abstract:
Thesis focuses on education of children from ten to twelve years old in the field of information literacy and proposes a methodology concept for their educators in the framework of lifelong learning. First, the basic terminology is described, then there is a view of information literacy in the Czech and foreign environment introduced. Subsequently, there are three parts that are important for creating …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta