Viktorie Mašková

Master's thesis

China's Belt and Road Initiative (BRI) as a nation branding tool

Čínská Nová Hedvábná stezka jako nástroj nation brandingu
Abstract:
Tato diplomová práce studuje Čínskou Novou Hedvábnou stezku ve vztahu k teorii nation brandingu. Zaměřuje se na potenciál využití této iniciativy v Čínské nation brandingové strategii. První kapitola se zabývá umístěním teorie nation brandingu v současné teorii mezinárodních vztahů se zaměřením na její multidimenzionalitu. Druhá kapitola se věnuje tématu Nové Hedvábné stezky v kontextu multidimenzionálního …more
Abstract:
This Master thesis study Chinese Belt and Road initiative in connection to the nation branding theory. It focuses on the potential use of the initiative in a nation branding strategy by China. The first chapter follow the placement of the nation branding theory in current IR theory with the emphasis on its multidimensionality. The second chapter pursue the topic of the Belt and Road initiative in the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 9. 2023
  • Supervisor: Jeremy Alan Garlick
  • Reader: Gaziza Shakhanova

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91055