Klára Exnarová

Master's thesis

Vnímání značky Red Bull generací Z

Perception of the Red Bull brand amongst Generation Z
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vnímáním značky Red Bull generací Z. Cílem práce je vyhodnotit, jak je značka Red Bull vnímána generací Z v tržním segmentu energetických nápojů v České republice, a jak si stojí oproti své konkurenci. Teoretická část definuje klíčové pojmy související s marketingovou komunikací, generací Z nebo značkou. Tato část se taktéž věnuje kategorii energetických nápojů a značce Red …more
Abstract:
This master’s thesis examines the perception of the Red Bull brand amongst Generation Z. Its aim is to evaluate how this brand is perceived by Generation Z in the energy drink market segment in the Czech Republic and to analyze its position against competitors. The theoretical part defines key concepts related to marketing communication, Generation Z or brand. This section also focuses on the energy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2024
  • Supervisor: Radek Tahal

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93009